Retouren en aanvraag RMA

Stappenplan ruilen en retourneren

Wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem. Wij verzoeken jou om onderstaand stappenplan aan te houden voor het ruilen of retourneren van producten. Je bent echter niet verplicht om onderstaand stappenplan te doorlopen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (zie de link hieronder) maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn (van 14 dagen na ontvangst van het product) is verstreken. Je hebt vervolgens 14 dagen (na de herroepingsmededeling) om de producten terug te sturen.


Modelformulier voor herroeping


Retour met account (RMA nummer aanvragen)

  1. Een RMA nummer aanvragen

    Je kunt inloggen op onze website met je inloggegevens. Na het inloggen kun je bij je bestellingen aangeven welk product je wilt retourneren. Dit houdt dus in dat de koper na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd heeft om de overeenkomst te herroepen. Vervolgens heeft de klant nog 14 dagen om de producten te retourneren. Het is wel van belang dat het product onbeschadigd is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Je zult dan zo snel mogelijk antwoord ontvangen, vergezeld van instructies om het product, indien dit daarvoor in aanmerking komt, terug te sturen.

  2. Het product verpakken

    Nadat je een RMA nummer hebt ontvangen, kun je het product retourneren. Verpak het product zorgvuldig, samen met de pakbon. Je kunt het product terugsturen in het doosje dat je van ons hebt ontvangen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, kun je een apart briefje met daarop je gegevens en het ordernummer bijvoegen.

  3. Het RMA nummer zichtbaar vermelden

    Schrijf het antwoordnummer en het RMA nummer op de verpakking. Deze informatie staat op de pakbon of in de bevestigingsmail.

  4. Het pakket verzenden

    Indien je alle voorgaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen, stuur je het doosje aan ons retour. Als koper heb je na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Vervolgens heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Het retourneren van artikelen is altijd gratis.

    Frankeer de retourzending met postzegels. De kosten voor de postzegels worden door ons vergoed op het moment dat we de retourzending hebben ontvangen. Let op: wij vergoeden geen pakketpost, tenzij je een pakket van ons hebt ontvangen. Kies je ervoor om je bestelling toch als pakket te retourneren, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

  5. Geld terug

    Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk doch binnen 7 dagen na herroeping teruggeboekt op de rekening waarmee is betaald. B2C Telecom boekt reeds betaalde bedragen terug op het moment dat de teruggestuurde producten daadwerkelijk zijn ontvangen of op het moment dat je hebt aangetoond dat je de producten teruggestuurd hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.


Retour zonder account

  1. Pakbon ontvangen?

    Vul de pakbon zo volledig mogelijk in. Geef daarin ook aan of je het aankoopbedrag terug wilt hebben of dat je het product wilt omruilen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice via de mail: info@b2ctelecom.be.

    Vermeld in deze mail het ordernummer. Het zou ook prettig zijn als je in deze mail de reden van de retourzending meldt. Dit is niet verplicht, maar het kan ons helpen onze dienstverlening en producten te verbeteren. De koper heeft na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Vervolgens heeft de klant nog 14 dagen om de producten te retourneren.

  2. Product verpakken

    Verpak het product zorgvuldig, samen met de pakbon. Je kunt het product terugsturen in het doosje dat je van ons hebt ontvangen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, kun je een apart briefje met daarop je gegevens en het ordernummer bijvoegen.

  3. Het adres vermelden

    Vermeld het antwoordnummer dat beschreven staat op de pakbon of in de mail op het doosje, bijvoorbeeld met watervaste stift. Het retouradres is:

    B2C Telecom
    Harmoniestraat 52 bus 13
    2300 Turnhout

  4. Het pakket verzenden

    Indien je alle voorgaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen, stuur je het doosje aan ons retour. Als koper heb je na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Vervolgens heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Het retourneren van artikelen is altijd gratis. 

    Frankeer de retourzending met postzegels. De kosten voor de postzegels worden door ons vergoed op het moment dat we de retourzending hebben ontvangen. Let op: wij vergoeden geen pakketpost, tenzij je een pakket van ons hebt ontvangen. Kies je ervoor om je bestelling toch als pakket te retourneren, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

  5. Geld terug

    Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk doch binnen 7 dagen na herroeping teruggeboekt op de rekening waarmee is betaald. B2C Telecom boekt reeds betaalde bedragen terug op het moment dat de teruggestuurde producten daadwerkelijk zijn ontvangen of op het moment dat je hebt aangetoond dat je de producten teruggestuurd hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.


Vragen?

Heb je nog vragen over de retourprocedure? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.